2012. október 27., szombat

Ransom Riggs - Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

A kiadó honlapján lévő tartalom:

Hajdanában egy szigeten, a világ túlsó felén igen különös gyerekek éltek. Mind együtt egy nagy, öreg házban, egy elvarázsolt helyen, ahol senki sem lelhetett rájuk. Nem olyanok voltak, mint más emberek. Káprázatos dolgokra voltak képesek.
És mindre vigyázott egy bölcs, vén madár...
Egy családi tragédia után a tizenhat esztendős Jacob egy távoli, Wales partjainál lévő szigetre kerül, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy az itt rejtegetett árvák többek voltak különösnél. Talán veszélyesek. Lehet, hogy jó okból zárták őket el egy kietlen szigeten. És valamiképpen – legyen ez bármilyen valószínűtlen is – talán még mindig élnek.
A Vándorsólyom kiasszony különleges gyermekei nyugtalanító, réges- régi fényképekkel illusztrált regénye élvezetes olvasmány mindazoknak, akik kedvelik a meghökkentő történeteket és a hátborzongató kalandokat.


Olvasás után:

Nagyon véletlenül került hozzám. Nem szokásom ifjúsági irodalmat olvasni, de ezt most nem lehetett kihagyni. Egy barátnőmnek keresgéltem könyvet születésnapjára és mivel nagyon furcsa ízlése van, gondoltam, fura könyvet is fogok neki választani. Valamiért ez mellett döntöttem. (Biztos azért, mert olyan szép a könyv - ugyanis a kiadó gyönyörű munkát végzett, öröm ilyet kézbe venni.)
Nem terveztem, hogy elolvasom, de a bevezetőt elolvastam, csak hogy megnyugtassam magam, hogy tetszeni fog-e Szandinak, hát és onnantól kezdve nem lehetett letenni. Nagyon magával ragadott. Először az, hogy vannak hozzá képek és nem csak el kell olvasnunk a leírást róla. Amúgy is mániám, hogy ha egy könyvet elolvasok, akkor utána rákeresek az interneten és mindenféléket elolvasok, megnézek róla, hogy tényleg el tudjam helyezni a mentális polcomon.
A moly.hu-n nagyon sok bírálója van a könyvnek, többnyire az idősebb korosztályból. Főként az írót kritizálják, hogy nagyon erőltetetten akart a fényképek mellé történetet kerekíteni, de hát könyörgöm: már az ötlet is nagyon jó. Arról nem beszélve, hogy egy nagyon fiatal, elsőregényes íróról van szó - és rögtön best seller lett a könyve. Tény, hogy sok elvarratlan szál van benne, a felépített világ nem teljesen logikus (amiért viszont szerettem volna lelkesedni), viszont nagyon-nagyon élvezhető. Csak hagyni kell magunkat sodortatni az árral és akkor nagyon kellemes időtöltés. Én amúgy nem szoktam rettegős regényeket olvasni, és tudom, hogy elsősorban ez sem az, de végigizgultam az egészet, az pedig pozitívum.
Aki tényleges kikapcsolódásra vágyik, az igenis olvassa el ezt a könyvet, nem fog csalódni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése