2012. december 26., szerda

Paul James - II. Erzsébet királynő titkos naplója

A moly.hu-n lévő tartalom:

Ritka szerencséje az olvasónak, hogy Lady Crabtree, a királynő belső komornája egy napon felfedezte az uralkodó titkos naplóját, melyben II. Erzsébet csupán csak a maga számára rögzítette immár negyven éves uralkodásának hétköznapi és ünnepi eseményeit, minden gondját és örömét, őszinte, hiteles véleményeit. Lady Crabtree ebből a naplóból válogatott egy kötetre valót, amely hazájában nagy sikert aratott.

 Olvasás után:

Kérem szépen, én be lettem csapva. Nem szokásom ilyen körültekintetlenül nekiesni könyvnek, viszont most sikerült. Éreztem én, hogy valami bibi van ezzel a könyvvel, hogy büntetlenül nem lehet ilyet közzétenni, de azt azért nem gondoltam volna, hogy az egész csak vicc és kitaláció. Onnantól kezdve már annyira nem is érdekelt a dolog, de rávettem magam, hogy akkor próbálom úgy olvasni, hogy vajon mi lehet belőle a tény. Ugyanis:
- engem tényleg érdekelt a királynő élete,
- még az is, hogy az egy-egy nyilvános eseményen való részvételét konstatáljam magamban,
- a többivel pedig nem foglalkoztam.
Mármint nyilván nem igaz, hogy a királynő zoknit ad mindenkinek karácsonyra, Fülöp pedig olyan idióta poénokat tol egész nap, hogy nem lehet elviselni. Én bírom a brit humort, de nehezen hiszem el, hogy a királyi család ilyen szintű kifigurázása olyan nagy sikert hozott volna. Szerintem inkább kínos a dolog.
Következő cél: keresni olyan regényszerű könyveket, amelyek tényleg a királyi családról szólnak. :)

1 megjegyzés:

  1. Nekem 3 oldal után már gyanús lett a dolog, épp ezért kezdtem el utánanézni a neten Lady Crabtree-nek. A könyvön kívül (mármint mindenhol a könyvismertetőt közlik) nem sok infó van, csak az angol nyelvű wikipedia (ahonnan ugyebár kiderül, hogy kitalált figura az "írónő"). És aztán megtaláltalak téged :) Én ezen a pár oldalon is jót szórakoztam és azt hiszem, a folytatás is jó lesz így is, hogy csak humor az egész. Persze igazad van, jó lenne "igazi" könyv róluk, engem is érdekelnek az olyanok is.

    VálaszTörlés