2013. július 30., kedd

Madarász Tiborné-Pólos László-Ruzsa Imre - A logika elemei

A kiadó honlapján lévő tartalom:

A szerzők a tankönyv írásakor több évtizedes tudományos és oktatómunkájuk tapasztalatait használták fel. Ezt a rövid logikatankönyvet elsősorban egyetemi, főiskolai hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak ajánljuk, továbbá azoknak is, akiknek fontos a világos fogalmazás, a tiszta, áttekinthető érvelés, a következtetések logikus vagy nem logikus voltának felismerése. A tankönyv logikai eszközök elsajátítására és használatára tanít az oktatásban és a gyakorlati életben egyaránt.

Olvasás után:

A logikára mindig is úgy tekintettem, mint a matematika részére. Mivel matek szakon végeztem, ezért természetesen matematikusok tanították nekem ezt a tárgyat, természetesen matekos szemszögből. Tudtam róla, hogy létezik olyan logika, ami csak logika, ami a matektól elhatárolódik, de sosem tudtam elképzelni. Hát most itt van ez a könyv: ilyen.
Viszont ami a legjobb benne, hogy itt a nyelvvel hozza össze. Pontosabban mindennek az alapja egy emberi mondat, egy kijelentés, amire alkalmazhatunk logikai szabályokat. Ez ezért izgalmas, mert ha veszünk néhány mondatot, amik alapján le akarjuk vonni a következtetést, akkor kicsi annak az esélye, hogy a logikában is olyan következtetésre fogunk jutni, mit amire a hétköznapi életben, a saját tapasztalataink alapján jutnánk. Ebből rengeteg vicces szituáció is adódhat. Egyébként elég nehéz (főleg egy bölcsésznek) olyan szinten analizálni a mondatokat, hogy utána azokból csak logikai műveletekkel eredményeket hozzunk ki. Szeptembertől pontosan erre a feladatra vállalkoztam: ezt megtanítani bölcsészeknek. Kiváncsian várom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése