2014. január 16., csütörtök

Laurent Gounelle - A férfi, aki boldog akart lenni

A kiadó honlapján lévő tartalom:

Képzelje el…
Balin nyaral, és nem sokkal a hazaindulása előtt kíváncsiságból, minden különösebb ok nélkül felkeres egy öreg gyógyítót, akiről már rengeteget hallott.
A diagnózis egyértelmű: ön tökéletesen egészséges, ám boldogtalan.
Kiderül, hogy a végtelenül bölcs öregember jobban ismeri önt, mint ön saját magát. Új megvilágításban látva az életét, ön különös és lenyűgöző kalandba – önmaga felfedezésébe –
vág bele. Az eközben átélt tapasztalatok fenekestül felforgatják az életét, és eljuttatják oda, hogy megpróbálja megvalósítani az álmait.
A férfi, aki boldog akart lenni egészen új lehetőségekkel teli világot nyit meg az olvasó előtt. Mire végére érünk a magával ragadó történetnek, megtanuljuk, hogyan szabaduljunk meg mindattól, ami megakadályozza, hogy igazán boldogok legyünk.
Laurent Gounelle szakterülete a személyiségfejlesztés. Tizennégy éve járja a világot, és felkeres mindenkit, aki ebben a szakmában kivételes eredményeket mutat fel, legyen bár amerikai neurológus, perui sámán vagy éppen balinéz bölcs.

Olvasás után:

Őszintén szólva azt hittem, hogy nagyobb hatással lesz rám ez a könyv, de szinte meg sem érintett. Legalább is a balinéz bölccsel való beszélgetések egyáltalán nem hatottak meg. Semmi olyat nem mondott, amire azt mondtam volna, hogy hűűűű, tényleg. Igazából ezeket a 'tanításokat' már magamtól is tudtam. Lehet, hogy ha nem olvastam volna ezelőtt egyetlen pszichológiai könyvet sem, akkor újdonságként értek volna a gondolatai, de így nem. Szóval azoknak tudom ajánlani, akik el szeretnék kezdeni az ilyen típusú könyveket, arra ez tökéletes.
Van pozitív oldala is a könyvnek. Kettő is. Az egyik, hogy Balin játszódik. Nem sok közöm volt eddig Balihoz, talán csak az Ízek, Imák, Szerelmek című film, de most teljesen beleszerettem. A sziget a leírások alapján gyönyörű lehet, a balinézek pedig nagyon vicces emberek. :) Az életfelfogásuk is egészen más, mint egy európaié, sokkal könnyedebb. Szerintem egy ottani nyaralás megváltoztathatja az egész életünket, és ebben jobban biztos vagyok, mint abban, hogy egy ilyen bölcs tud nekünk segíteni. Elszaladt már velünk ez a világ, pontosabban túl sokat rohanunk, emiatt már szellemi létszükségleteinke sincs időnk, vagyis a csendes, kiegyensúlyozott gondolatokra. Ennek helyreállításában sokat segíthet Bali - csak nyernék egyszer a lottón. :)
A másik pozitívuma a könyvnek a főhőse. Először egy töketlen alaknak gondoltam, de később rájöttem, hogy több annál, igazából nagyon is szimpatikus. Nem szokásom a könyv felett hangosan nevetni, de itt kellett. Nagyon valósághűen vannak ábrázolva a kínos helyzetek, könnyen bele tudjuk élni magunkat, ezért vicces az egész. Részleteket nem akarok elárulni, de van pár érdekes jelenete a főhősnek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése