2014. június 16., hétfő

Bertolt Brecht - Kurázsi mama és gyermekei

A moly.hu-n lévő tartalom:

Kurázsi mama három gyermekével a harmincéves háború hadiútjain húzza kocsiját, vesz-elad, megél a háborúból. De a háború – háború, két fiát elviszik katonának, mind a kettő elpusztul: az egyiket bátorsága, a másikat becsületessége viszi a halálba; leánya pedig jólelkűségének áldozata lesz. Talán megmenekülhettek volna, ha anyjuk kevesebbet törődik a haszonnal…
Az izgalmas, fordulatos történetet az író sok keserű humorral fűszerezi. Nemcsak színpadon előadva, de olvasmánynak is lebilincselő ez a színdarab.

Olvasás után:

Muszáj volt utánaolvasnom a műnek, hogy mégis miért kerülhetett be a klasszikusok közé. Ugyanis ezt magamtól nem értettem. Elolvastam, de semmi olyat nem láttam benne, ami miatt ez nélkülözhetetlen az alapműveltséghez. Az alaptragédiát persze értem, és úgy, hogy már tudom, hogy a mű mikor íródott, minek következményeként, így már értem. Ettől függetlenül nem tartom olyan hihetetlenül kihagyhatatlan alapműnek. Nincsenek benne meghökkentő jelenetek, humora sem kivételes, a karakterek sem annyira, talán Kurázsi mama az, de ilyet meg már sokat láttunk. Nem tudom tényleg, mitől vált klasszikussá.
Az talán a nagy probléma nálam, hogy nemrég olvastam Az öreg hölgy látogatását, ezért akaratlanul is összehasonlítottam a kettőt és sokkal élvezhetőbb ennél, a karakterek is élvezetesebbek. Ha tudtam volna és fordítva olvasom, talán nem ilyen bejegyzést írok. Befejezem, nem is szaporítom tovább a szót, ez nekem nem tetszett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése