2015. augusztus 26., szerda

Melanie Sykes-Hilary Boyd - A gyönyörű kismama

A moly.hu-n lévő tartalom:

„A terhesség csodálatos kilenc hónapja alatt egy egészen új személyiséget ismerhetünk meg magunkban. A gyönyörű kismama vidám és megható történeteivel megmutatja nekünk, hogyan fogadjuk el saját másállapotunkat, és segít abban, hogy a szülés után egészséges önbizalommal térhessünk vissza régi-új önmagunkhoz! "Hálás vagyok a sorsnak, hogy gyermekeket hozhattam a világra, azonban őszintén be kell vallanom valamit: a terhesség engem mindig komolyan próbára tesz. Nagyon kellemetlen rosszulléteim vannak, leginkább reggeli-déli-éjszakai émelygésnek nevezném őket, pattanásaim lesznek, depresszióssá válok és alaposan meghízom. Éppen azért, mert a várandósság számomra terhességet jelentett, rettenetesen vágytam volna egy olyan könyvre, amely az éppen átélt érzéseimről szól, s javasol valamilyen túlélési stratégiát, hogy jobban érezhessem magam e kilenc hónap alatt. A boltokban azonban többnyire a terhes nő és a baba egészségéről szóló könyvekkel találkoztam. Ezért saját tervet kellett kidolgoznom ahhoz, hogy boldognak, egészségesnek és gyönyörűnek érezzem magam. Ezeket az ötleteket és tippeket osztom meg most az Olvasóval.” (Melanie Sykes)


Olvasás után:

Erre a könyvre véletlenül bukkantam egy könyvesboltban már a terhességem közepe felé járva és először kétkedve vettem kézbe, mert hát elég szentimentális a címe. Viszont belelapozva megállapítottam, hogy pont ilyen könyvet kerestem! Ebben minden olyan apróság le van írva, ami a kismamákkal a terhesség folyamán történik (lelki és testi változások), amikről rengeteg kérdésem volt, de nem tudtam kinek tegyem fel, vagy ha fel is tettem, akkor tutira nem a legjobb embernek és sokszor ciki volt. Itt viszont minden egy helyen volt és ráadásul maga a szöveg sem volt olyan szentimentális, mint a címválasztás, határozottam nem ilyen címet kellett volna ennek a könyvnek adni.
A 'főszereplőről' korábban sosem hallottam, hiszen ő egy angliai sztár, nem pedig nemzetközi. Ahogy utána olvasgattam rájöttem, hogy valószínűleg elég kétes hírű sztár lehet, hiszen playboy-modellként kezdte, aztán show-műsorokat vezetett és mára már kétszer elvált nő lett. Sok rosszindulatú kép is felkerült a netre (smink nélkül, illetve mémesítve), ezért is gondolom, hogy nem mindenki van oda érte. Éppen ezért érdekes, hogy milyen is az, mikor egy 'botrányhős' kismamáknak ír könyvet. 
Meg kell állapítanom, hogy nem rossz, sőt. Nagyon alapos, nagyon biztató és nagyon emberi, ahogyan a témához áll. Azt gondolhatnánk, hogy ezzel is reklámot akar magának csinálni, de szerintem nem, hiszen rengeteg olyan dolgot ír, ami őt nem szupermodellként tünteti fel, hanem esendő hétköznapi emberként és ez nagyon tetszett. Egyrészt kicsit megnyugodtam, hogy pár országgal arrébb egy kismama ugyanolyan gondokkal és bosszús gondolatokkal küzd, mint én itt egy baranyai kis faluban. Másrészt rengeteg olyan tabutéma megjelent a könyvben, amit jó, hogy elolvashattam, nem pedig meg kellett kérdeznem másokat, így azért jobban esett. Sőt, még az is előfordult, hogy itt olvastam olyan információkat, amit a dokim és a védőnőm elfelejtett mondani, mert feltételezték, hogy én tudom, de ez nem így volt, és a könyv által megvilágosodtam. :) Apróságok ezek, de feldobják a könyv értékét. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése